Thursday, November 13, 2008

Homestay at Shah Alam Section 7 ; )


Jom, Homestay! ; )Last Friday i went to Shah Alam for a couple days of homestay. haha. sounds funny right? Shah Alam ada Homestay ke? haha. ; D best jugak la homestay ni. brings me alot of memories. hehe. mula2 igt nak lepak kat bandar sri permaisuri cheras. mana tau tetiba kawan aku msg aku tanya bila nak lepak tempat dia. so last2 end up lepak kat shah alam je. haish. on that day aku mmg rushing gila. pagi2 dah bangun dah. sebab nak jumpa academic advisor aku kat campus. sebab aritu kan friday, advisor aku plak nak kena sembayang jumaat. pagi pkol 10am aku dah call dia bgtau dia that aku nak jumpa dia. tetba dia ckp dia ada hal so dia set time pkol 3pm. aku siap2 smua pkol 3pm aku trus head off to campus. campus dh la jauh dari rumah aku, penat aku brjalan kaki ke sana. babi nye advisor. haha. dah la penat aku berjalan kaki ke campus dia plak takde kat bilik dia. adeh! dia yg set time utk aku dia plak takde. mcm lahanat la kn. sial! mcm nak tendang je pintu dia. bongok! haha. tapi tak berani plak. hehe. aku lepak kat depan bilik around 20 min je aku trus gerak balik rumah nak siap2 and kemas barang then pergi melaka sentral. adeh, aku dah la penat kawan aku plak dh tunggu kat depan pak guard rumah aku. tak pasal2 kena maki. sia2 je. haha. tapi nak buat mcm mana enn? dah mintak tolong dia, takkn nak gaduh2 plak. so senyap je la. : ( sampai sentral je aku trus beli tiket pkol 5pm. bus KKKL. haha. lepak2 nye lepak bas pun dh sampai. so ape lagi naik bas la. hehe. dsebabkn kepenatan aku pun tdo la dlm bas. penat woo... hehe. sampai mintak tolong drvier bas tu berhenti kat Station Monorail Hang Tuah je, senang aku nak ke Kl sentral. tak payah nak transit2 lagi. haha. thanks mr. driver. ; ) sampai Kl sentral je trus aku cari krete Yanee. ntah mana dia tunggu. bg direction yg pelik2 penat aku cari you tau? Yanee! last2 jumpa gak VIVA putih dia. hehe. comel dow viva dia. ; ) haha. so beli la VIVA saving and ciut miut liut tiut! hehe. then trus grak ke Shah Alam. dalam krete tu kite 2 org asyik berckp je. tak rase penat langsung. maybe dah lama tak jumpa kot. haha. borak nye borak akhirnya sampai la jugak kat tanah Shah Alam. haha. tetiba nampak mekdi so aku pun mintak la Yanee drive thru jap. sebab nak beli double cheese burger kawan aku. bnyk gila krete yg tgh beratur nak drive thru. so apa lagi sambung sembang la! ; ) lepas beli mekdi je trus ke rumah kwan aku yg berada di sec 7. kite 2 org dah la tak tau jalan kat area sec 7 ni. so terpakse la call kawan aku ni. last2 dia bg la tau mcm mana nk ke jalan plumbum tu. hehe. sampai2 je dia dah tggu kat bwah. adeh, malu dow. tapi naseb baik ada beli double cheese. haha. sampai rumah dia je trus aku lepak kat dlm bilik je. penat dow! tak kesah la anugerah skrin ke ape ke. malas nak layan dah. haha. after anugerah skrin je, kawan aku ni suh ajar dia mandarin plak. sebab ari isnin tu dia dia ada final paper mandarin. so jadi la cikgu kejap before tido. that night mmg aku tido kaw2 nye! haha. trip ni mmg duk kat rumah je. tak pgy mana2 pun. except sunday night je kluar dgn Yanee jap. sebab parents kwn aku dtg so dia nak kluar dgn parents pgy beli barang. so aku pun pgy dinner dgn Yanee kat the curve - ayam penyet. hehe. pastu teman dia ke alam damai jap then balik rumah kwn aku. that night quite sentap gak la. aku belikn kwn aku pancake from Paddington House of Pancake konon2nye tanda terima kasih la sbb aku tumpang rumah dia kan. dia plak ckp nak tdo dulu sebab penat kluar dgn parents dia mlm td. hmm, adeh! ; ( padahal aku dah nak sampai dah pun. dah kat federal dah pun. tggu kejap tak bleh? siku kang! haha. hmm, best gak la lepak katsini kn. bleh masak2, makan2, borak2, gurau2 and etc... hehe. ; ) thanks dow. agagagagaga! ; D igtkn nk balik hari isnin tapi sebab end up balik hari rabu pagi. tapi apa2 pun best la! hehe. thanks. thanks. thanks. thanks. ' jie jie' !

3 comments:

agzamry said...

meimei ada seorang laoshi yang hen renao!hahaha

playdoh said...

hen renao konon. haha. ;D

Qaseh darwish said...

salam boleh tanya tak.. no phone homestay yang u duduk tu.. tq